Екзамени Cambridge English — це провідна міжнародна система оцінювання, що пропонує іспити, як для вивчаючих англійську мову, так і для вчителів, що її викладають. Ці екзамени відповідають сучасним вимогам та визнані університетами, роботодавцями і державними установами у всьому світі.
Teaching Knowledge Test (TKT) — це професійний тест для викладачів англійської мови, що викладають носіям інших мов. Цей тест перевіряє знання теорії мови, навички її практичного використання, знання методики викладання мови та навички практичного застосування теорії на практиці. Знання перевіряються в форматі об'єктивних тестів, що легко оцінювати та легко складати.
Цей іспит можна складати на будь-якому етапі професійної підготовки. Сертифікат TKT може стати чудовим підґрунтям для викладацької кар'єри молодого спеціаліста, або наступним кроком у професійному розвитку для досвідченого викладача. Він підходить для вчителів молодшої, середньої та старшої шкіл, а також для викладачів вишів і тих, хто працює з дорослими.
Для складання іспиту, вчитель повинен мати рівень англійської не нижче В1!
TKT розроблений таким чином, щоб забезпечити гнучкість та доступність у виборі кваліфікацій, що перевіряються, оскільки він поділяється на модулі, що тестують окремі аспекти знання. Кандидат може обрати ті модулі, або один модуль, що відповідають його професійним потребам на даному етапі. Сертифікат надається за кожен складений модуль.
Сертифікат TKT (будь-якого модуля) є підставою для зарахування годин фахової підготовки з предмету "методика" під час проходження планових курсів в інституті післядипломної педагогічної освіти (Лист МОНУ № 1/9-495 від 26.09.2014). Також цей сертифікат визнається у всьому світі і є підтвердженням кваліфікації вчителя англійської мови.
Екзамен TKT більшою мірою спрямований на перевірку методичних знань викладача, ніж глибоке володіння мовою, тому кандидатам не доведеться під час екзамену слухати, говорити або писати розгорнутий текст.
Сертифікат НЕ підтверджує рівень володіння мовою, тільки кваліфікацію вчителя!
Екзамен TKT пропонує наступні модулі:
Core Modules (Modules 1-3) A test of knowledge about the principles and practice of English language teaching |
TKT: Module 1 Language and background to language learning and teaching |
TKT: Module 2 Lesson planning and use of resources for language teaching |
|
TKT: Module 3 Managing the teaching and learning process |
|
Specialist modules An introduction to specialist areas of English language teaching |
TKT: CLIL (Content and Language Integrated Learning) |
TKT: YL (Young Learners) |
Кожен модуль перевіряє наступні знання:
TKT: Module 1 |
|
TKT: Module 2 |
|
TKT: Module 3 |
|
TKT: CLIL |
|
TKT: YL |
|
Далі докладніше про TKT Modules 1-3
Кількість частин | 3 частини |
Тривалість | 1 година 20 хвилин |
Кількість питань | 80 питань |
Типи завдань |
|
Формат відповіді | Кандидат має зафарбувати простим олівцем відповідний блок у своєму листі для відповідей (answer sheet) |
Бали | Кожне питання – один бал. |
Цей модуль перевіряє знання загальної термінології та понять у викладанні англійської мови. Крім того, він зосереджений на чинниках, що складають фундамент для вивчення англійської мови, а також на різновидах і функціях педагогічних прийомів, якими вчитель користується для забезпечення наявності цих факторів.
Частина | Знання, що перевіряються | Типи завдань |
---|---|---|
|
Поняття та термінологія, що описує мову (граматика, лексика, фонологія та функції). Поняття та термінологія, що описує мовні навички та їх різновиди (напр. ознайомлювальне читання "reading for gist", вибіркове читання "scanning" etc.) |
6-8 завдань, приблизно 40 питань. Типи завдань:
|
|
Чинники в процесі вивчення мови, наприклад:
|
2-3 завдання, приблизно 15 питань. Типи завдань:
|
|
Різновиди методів, завдань і вправ у розпорядженні вчителя, наприклад:
|
4-5 завдань, приблизно 25 питань. Типи завдань:
|
Кількість частин | 2 частини |
Тривалість | 1 година 20 хвилин |
Кількість питань | 80 питань |
Типи завдань |
|
Формат відповіді | Кандидат має зафарбувати простим олівцем відповідний блок у своєму листі для відповідей (answer sheet) |
Бали | Кожне питання – один бал. |
Цей модуль зосереджений на міркуваннях та діях вчителя під час планування уроку або серії уроків. Викладання в цьому контексті також передбачає звернення до оцінювання. Крім того, цей модуль розглядає лінгвістичні і методологічні довідкові джерела, що призначені скерувати вчителя під час планування уроків, а також різновиди і функції матеріалів і допоміжних ресурсів, що вчитель може із користю застосувати на своїх уроках. Знання якої-небудь певної книги не потрібне.
Частина | Знання, що перевіряються | Типи завдань |
---|---|---|
|
Планування уроків:
|
5-6 завдань, приблизно 40 питань. Типи завдань:
|
|
Звернення до довідкових ресурсів за допомогою у підготовці уроку. Вибір і використання наступного:
|
5-7 завдань, приблизно 40 питань. Типи завдань:
|
Кількість частин | 2 частини |
Тривалість | 1 година 20 хвилин |
Кількість питань | 80 питань |
Типи завдань |
|
Формат відповіді | Кандидат має зафарбувати простим олівцем відповідний блок у своєму листі для відповідей (answer sheet) |
Бали | Кожне питання – один бал. |
Цей модуль перевіряє знання вчителя про організацію роботи в класі із урахуванням мови використовуваної вчителем та учнями у класі, ролей, що вчитель може виконувати і способів, якими вчитель може направляти та використовувати події та взаємодію в класі.
Частина | Знання, що перевіряються | Типи завдань |
---|---|---|
|
Використання доречної мови для виконання ряду функцій у класі, наприклад:
|
6 завдань, 40 питань. Типи завдань:
|
|
Способи доступні вчителю, щоб керувати учнями та класом для забезпечення процесу навчання, наприклад:
|
6 завдань, 40 питань. Типи завдань:
|
Джерела та типи текстів, що використовуються в основних модулях:
- підручники та додаткові матеріали з викладання англійської;
- методичні посібники з викладання англійської;
- професійні видання та журнали для вчителів англійської;
- граматичні посібники та словники, включаючи фонематичну транскрипцію;
- діаграми та інші візуальні засоби;
- записи розмови в класі;
- описи учбових ситуацій;
- приклади учнівського письма.
Оцінки та результати
Кожен модуль оцінюється окремо і не існує сукупної оцінки. Кандидати отримують сертифікат за кожен складений модуль окремо. Кожне питання дорівнює одному балу, тож максимальна кількість балів за кожен модуль – 80. Результати представлені у вигляді чотирьох градацій. В екзамені TKT немає поняття здав або не здав. Всі учасники отримують сертифікат.
Градація результатів:- BAND 4
- Це найвищий результат, що показує глибокі та виняткові знання предметної області, що перевіряється.
- BAND 3
- Це високий результат, що показує достатньо глибокі знання предметної області, що перевіряється.
- BAND 2
- Це середній результат, що показує базові але систематичні знання предметної області, що перевіряється.
- BAND 1
- Це найнижчий результат, що показує обмежені знання предметної області, що перевіряється.